Elektronik Ticaret Devrimi


Elektronik Ticaret Devrimi

Her geçen sene işlem hacmi katlanarak büyümekte olana elektronik ticaret nereye doğru gidiyor? Bu yazımızda hem Türkiye hem dünya genelinde E-Ticareti masaya yatırıyoruz.







İnternetin hayatımıza girdiği kadar hızlı bir şekilde alışveriş alışkanlıklarımız da hızla değişmekte. Çok fazla değil, sadece onbeş yıl kadar önce alış veriş yaparken, bir ürün hakkında bilgi alabildiğimiz kaynaklar iki elimizin parmaklarını bile geçmiyordu.
Genellikle dost ve ahbab ilişkileri ile babalarımız bir buzdolabı alırken satıcının sözlerine güvenirlerdi. Oysa günümüzde forumlardan, sosyal medyaya uzanan yüzlerce farklı sitede kullanıcılar deneyimlerini paylaşırken, bir ürünü satın almadan önce çeşitli şikayet sitelerine bakmak nerdeyse adet haline geldi. 
Türkiye’de hacim yetersiz
comScore’un 2011 Kuzey Amerika e-Ticaret analizine göre 161 milyar dolara ulaşan e-ticaret pazar büyüklüğü her çeyrekte ortalama yüzde 14civarında büyümekte. J. P. Morgan’ın Kıdemli Analistlerinden Imran Kahnise dünya e-ticaret pazarı büyüklüğünün 2013 yılında 963 milyar dolara erişeceğini tahmin ediyor.
Her ne kadar bu rakamlar kulağa inanılmaz büyük gibi gelse de aslında konvansiyonel perakende pazarının henüz yüzde 5’ine dahi erişmemiş olduğunu görmekteyiz. Türkiye’de ise e-ticaret işlem hacmi perakende pazarın henüz yüzde birine bile ulaşmış değil.

Bir başka deyiş ile e-ticaret adına bildiğimiz her şey aslında henüz başlangıç aşamasında bile olmadığımızı göstermekte. Peki gelecekte e-ticaret nasıl şekillenecek? Bu soruya kimse kesin cevap verebilecek durumda değil ancak güçlü tahminler yapmak mümkün.

Yorumlar