Gönderen
ayserbilgisayar
tarih:
- Bağlantıyı al
- X
- E-posta
- Diğer Uygulamalar
Türkiye'de “Y Nesli”Nin Yüzde 97′Si Online Alışveriş Yapıyor
"Türkiye’de Y neslinin internet alışkanlıkları" üzerine yapılan çalışmaya göre, bu yaş grubundaki bireylerin yüzde 97′sinin online alışveriş yaptığı ortaya çıktı.
Ülkemizin en çok övündüğü konulardan birisidir dinamik genç bir nüfusa sahip olmak. Gitgide yaşlanan birçok Avrupa ülkesinin aksine, Türkiye’de 2011 yılı TÜİK verilerine göre 15-24 yaş grubuna ait 12 milyon 542 bin kişi bulunuyor. Sayıları ortalama bir Avrupa ülkesinin nüfusuna denk düşen bu gençlerin yaşam tarzları da merak ediliyor haliyle. Bu doğrultuda Cisco’nun Türkiye’de ”Y Nesli”nin (1980′ler ve 2000′ler arasında doğan kuşak) internet alışkanlıkları üzerine yaptığı çalışma, milenyum kuşağının bilişimle imtihanına ışık tutacak cinsten.
“Cisco Connected World Technology Report” araştırmasına katılan Y kuşağı temsilcilerinin onda dokuzunun internetten alışveriş yatığını, Türkiye’de ise bu oranın yüzde 97 seviyesinde olduğunu yazımızın başında belirttik. Aynı şekilde, ülkemizdeki bu yaş grubundaki bireylerin yüzde 78’i internetten satın alma kararında her zaman kullanıcı görüşlerine güvendiklerini belirtiyor. Bu da sosyal medya ve forumların etkisine dikkat çekebilecek bir ayrıntı.
Yorumlar