Socialbakers'tan Sosyal Medyaya Bağlı Markalar Analizi


Socialbakers'tan Sosyal Medyaya Bağlı Markalar Analizi

Socialbakers'ın yaptığı sosyal ağ araştırmalarına göre, sosyal ağlara bağımlı olan ve müşterileriyle hemen temasa geçen sektörler masaya yatırıldı. Bakalım hangi sektörler daha aktif?


Tek başına Facebook'un 1 milyar aktif kullanıcıyı geçtiği sosyal ağ dünyası, ortalama 2 milyar seviyesinde insanı etki alanına alıyor. Bu kadar çok insanın, tüm bilgilerini paylaştığı ve hayatının büyük bir bölümünü geçirdiği sosyal ağlar, bazı markaların da can damarı halini almış durumda.
Socialbakers'ın, sosyal medya müşteri hizmetlerinden olan SociallyDevoted, lanse edildiğinden itibaren; markaların sosyal medyadan gelen etkileşimlere verdiği tepkiler ve sosyal ağ perfromansları ölçümlüyor. Özellikle Twitter ve Facebook'un daha çok ön planda tutulduğu araştırmalar, ilginç sonuçlar ortaya çıkardı.
Son 3 çeyrekte alkol ve elektronik cihaz üreticileri yükseliş gösterdi
Ortaya konan verilere göre son 3 çeyrekte, markaların sosyal ağlarda verdiği yanıtlarda artış görülüyor. Özellikle elektronik cihaz ve alkolfirmaları, sosyal ağlarda diğer firmalara göre çok daha aktif. Tabi son üç çeyreklik bu artış, toplamdaki liderleri değiştirmiyor.
Finans endüstrisi, havayolu ve Telekom şirketlerini geçti!
Twitter’dan gelen sorulara en çok cevap veren şirketlerin arasında finansşirketlerihavayolu şirketleri ve telekom şirketleri ilk üç arasından yer alıyor.
Finans sektöründeki markalar, dördüncü çeyrekte parlayarak ilk sırada yerini aldı. Twitter’dan gelen soruların ortalama yüzde 46.1’i finans sektöründeki markalar tarafından cevaplanmış. Bu aynı zamanda ikinci çeyrekteki en yüksek gelişme. Bunun yanı sıra, Telekom endüstrisi ikinci çeyrekte, ikinci sıradan üçüncü sırada yerini aldı. Telekom şirketleri toplamda en düşük ilerleyişi gösterdi.
Twitter’da cevap alabilmek için biraz daha beklemek gerekiyor.
Araştırmalara göre markaların yüzde 70’i Twitter'dan gelen soruları yok sayıyor. Markalardan sadece yüzde 32’si Twitter'dan gelen soruları yanıtlıyor.
Markalara Twitter’dan gelen soruları cevaplamak için biraz daha beklemek gerekiyor. İnfografikte de görüldüğü gibi markaların Twitter’dan takipçilerine cevap vermesi ortalama olarak 6 saati buluyor. Yapılan bu araştırmalar sonucunda artık markaların sosyal medya üzerinden müşteri hizmetlere önem verdiği görülüyor.
ÖrneğinTwitter’da dünya sıralamasında 3. olan Nike, gelen sorularınyüzde 80’ini yanıtlıyor. Konuyla ilgili infografik aşağıda yer alıyor.

Yorumlar