2 yaşın altında, konuşma bilmeyen, ama tablet ve telefon kullananlar artıyor

2 yaşın altında, konuşma bilmeyen, ama  ve telefon kullananlar artıyor

2 yaşın altında, konuşma bilmeyen, ama tablet ve telefon kullananlar artıyor

80'ler ve 90'larda yaşayıp da mutlu olan milyonlarca insan var. Bakalım yıllar sonra "Ben de çocuğuyum" diyenleri görecek miyiz...

Dijital bir dünyanın içinde yaşıyoruz dersek, yanılmayız herhalde. Her yanımız yeni teknoloji ürünü cihazlarla dolu. Onlar olmadan birçok işimizi yapmamız çok zor ve bağımlılığımız da giderek artıyor diyebiliriz. Üstelik bu durum, sadece yetişkinler için değil, çocuklar, hatta bebekler için de geçerli.
Common Sense Media'nın Kurucusu ve CEO'su Jim Steyer, Mashable'a "dijital neslin geldiğini" söylüyor. 80'ler ve 90'larda çocuk olanlar, şimdilerde o günlerin ne kadar güzel olduğunu ve o yılları yaşayabildikleri için çok şanslı olduklarını söyler durur. 2000'lerde doğanlar ise, "dijital çocuk" takısını alabilir. Zira doğdukları dünyada daha önce hiçbir çocuğun sahip olamayacağı kadar fazla teknoloji var, hem de ellerinin altlarında.
Yapılan bir araştırmaya göre, neredeyse 5 çocuktan ikisi, daha konuşmaya başlamadan önce tablet ya da akıllı telefonla tanışıyor ve kullanıyor.
Common Sense Media, 2 yaşının altındaki çocukların %38'lik kısmının mobil cihazlarda oyun oynadığını ve video izlediğini belirtiyor. Bu oranın 2011'de %10 olduğunu belirten yetkililer, yıllar geçtikçe yaşanan artışın daha da devam edeceğini düşünüyor.
8 yaşına kadar olan çocukların %72'lik dilimi, akıllı telefon, tablet veya benzeri ürünlerle tanışmış oluyor. Televizyonun popülerliğinde artış yaşanmazken, mobil cihazların popülaritesi yükseliyor.
Yine araştırma verilerine göre, 2011 ve 2013 yılları arasında, 2 yaşın altındaki bebeklerin %66'lık dilimi televizyonlara ilgi duymuş. Görüldüğü üzere bu oranda bir artış yok. Bilgisayar kullanımı ise, aynı yaş grubu için %4'ten %10'a fırlamış 2 yılda. DVD film izleme oranı da %52'den %46'ya düşmüş.
Sadece cihazların kullanımı değil, cihazlarla geçirilen süre de önemli. 2011 yılında 0-8 yaşarası çocuklar, günlük 5 dakikalarını bu cihazlara ayırıyordu ya da fırsat buluyordu. 2013 itibarıyla yeni rakam, günde 15 dakika olarak kayıtlarda yerini almış durumda.
Bu sonuçlar, teknoloji firmaları için yeni fırsatlar oluşturabilir. Zira daha bebek yaştayken yeni müşteriler kazanabilirler. Tabii ailelerin duruma bakış açıları da önemli. Ne dersiniz?

Yorumlar