Facebook’un yayınladığı günden bu yana ilk kez hazırladığı büyüme raporu ile şirketin akıbeti hakkında detaylı bilgiler içeriyor. Bu rapor henüz yayınlanmamış olsa bile internete sızdı. 68 sayfalık raporun en çarpıcı kısmı elde edilen reklam gelirlerinin %49′unu mobil cihazlardan sağlanması. Ve aynı zamanda Facebook kullanıcılarının %74′ü Facebook’a mobil cihazlar üzerinden de bağlanıyor.
Orta Doğu ve Avrupa bölgesinde yaşadığı büyümeyi açıklayan Facebook: The Annual isimli raporda öne çıkan ülkeler ise; Almanya, Fransa, İspanya, İtalya, İsrail, İsveç ve son olarak Türkiye. Rapor ile açıklanan bu ülkelerin detaylı bilgileri ise biraz daha şaşırtıcı.
81,1 milyon nüfusa sahip Almaya’nın günlük aktif kullanıcısı (DAU) 19 milyon iken aylık aktif kullanıcısı (MAU) 25 milyon kişi. Mobil cihazlardan ise günlük 13 milyon, aylık ise 18 milyon ziyaretçi kullanıyor.
65,9 milyon kişilik nüfusa sahip Fransa’da ise 12 milyon günlük kullanıcı, 18 milyon aylık kullanıcı bulunuyor. Mobil kullanım ise günlük 8.1 milyon, aylık 13 milyon kullanıcı bulunuyor.
İtalya ise 17 milyon günlük, 23 milyon aylık kullanıcının günlük olarak 10 milyon, aylık ise 16 milyonu mobil cihazlardan da giriş sağlıyor.
Rapor dahilinde incelenen ülkeler arasındaki en düşük nüfusa (7.7 milyon) sahip olan İsrail ise 2.7 milyon günlük, 3.8 milyon aylık kullanıcı sirkülasyonu olmakta. Mobil cihazlar ile günlük 2 milyon, aylık 2.9 milyon kullanıcı Facebook’a erişim sağlıyor.
Nicelik olarak en düşük ikinci ülke olarak da İsveç geliyor. 9.1 milyon kişilik nüfusa sahip olan İsveç’ten 3.8 milyon günlük kullanıcıya ve 4.9 milyon aylık kullanıcıya sahip Facebook. Bu kullanıcıların da 3 milyonu günlük olarak 4 milyon kişi de aylık olarak Facebook’a giriş yapıyor.
Türkiye’de raporu ise veriler biraz daha şaşırtıcı. Her gün 19 milyon kişi Facebook’a giriş yapıyor. Facebook’a ayda en az bir 1 kere giriş yapan kişi sayısı ise 33 milyon kişi. Bu raporun şaşırtıcı kısmı ise Türkiye’deki internet kullanıcı sayısının ortalama sayısı ise 37 milyona yakın olduğu tahmin edilmekte. Buna göre Türkiye’de internet kullanıcılarının %90′ı Facebook’a ayda en az bir kere giriş yapıyor.
Türk Facebook kullanıcılarının ise mobil cihaz kullanım oranları ise oldukça farklı. Her gün Facebook’a giriş yapan kullanıcı sayısı 9.5 milyon. Aylık kullanıcı sayısı 20 milyon olarak iki katına çıkıyor. Bu oran da Türkiye’deki internet kullanıcılarının %54′üne denk düşüyor.
Raporda yer alan ülkelere göre Almanya ile birlikte Türkiye en büyük günlük aktif kullanıcı oranına sahip. Aylık aktif kullanıcı sayısı ise en yüksek ülke Türkiye. Mobil oranlarda ise aylık oranlarda Türkiye yine birinci iken günlük ziyaretlerde ise dördüncü sırada yer alıyor.
Bütün bu rakamlar ise Türkiye açısından reklam ve sektörel bazda Facebook’un ne kadar büyük bir pazar olduğunu açıkça ortaya koyuyor.
Yorumlar