Google tarafından gerçekleştirilen satın almalar gündemden düşmüyor. Peki, şirketin kurucularından Larry Page’in bu ilginç testinden haberiniz var mıydı?
Peki, Larry Page yeni bir girişime yatırım yaparken nelere önem veriyor? Normal şartlar altında, özellikle satın alma yapmayı planlayan taraf için göz önünde bulundurulması gereken pek çok değişken bulunuyor: Yapılacak satın almanın geri dönüşü nasıl olacak, işgücündeki artış nasıldeğerlendirilecek , müşterilere ve yatırımcılara nasıl bir açıklama yapılacak, devam eden ve planlanan projeler bundan nasıl etkilenecek… Birkaç yıllıkkurumsal iletişim çalışanı olarak benim sıralayabildiklerim bunlar. Çok daha fazlası yönetim kurulunda masaya yatırılıyordur.
Oysa Google’ın iki ana kurucusundan biri olan Larry Page, tüm bu süreci çok daha basite indirgemiş durumda. New York Times yazarı David Gelles, Google yöneticileriyle yaptığı görüşmeler sonucu Page’in “Diş Fırçası Testi” adını verdiği ilginç sistemi anlatıyor. Buna göre teknoloji dünyasının en güçlü patronlarından biri olarak Page, yeni bir şirketi gözüne kestirdiğinde şu basit soruyu soruyor: “Bu şirket, insanların her gün bir-iki defa kullanacağı ve onların hayatına fayda sağlayacak bir şey sunuyor mu?”
Tıpkı bir diş fırçası gibi...
Google CEO’su potansiyel satın almalara çok erken aşamalarda göz atıyor ve bu soruya olumlu yanıt bulması durumunda sürecin işlemesine onay veriyor.
Google’ın ana işini düşününce bu hiç de mantıksız görünmüyor aslında. Şirketin ana işi ne internet, ne arama motoru , ne de mobil teknolojiler . Google’ın asıl ekmek kapısı inovasyon. Biz ona “internet devi” gibi isimler taksak da, Google’ın her satın almasının arkasında aslında daha hızlı inovasyon yapmak, yeni alanlarda inovasyonu körüklemek gibi hedefleri bulunuyor. Dün internet servisleriyle tanıdığımız şirketin bugün bir mobil teknoloji devine dönüşmesi, yarının fiber sağlayıcısı, sonraki günün iseuydu kralı olması sürekli yapılan inovasyon yatırımları sayesinde gerçekleşti ve gerçekleşecek.
Yorumlar